Juni 2010, Kasba & Friends compositie project

In de periode september 2009 t/m maart 2010 hebben in het kader van het project Kasba & Friends opnamens plaatsgevonden met verschillende gastartiesten. De composities en de opnamens werden ondersteund door het NFPK. In de afgelopen 10 jaar heeft Kasba met verschillende gastmuzikanten gewerkt en Kasba wil continue met andere muzikanten samenwerken om muzikale bruggen te slaan tussen culturen en wederzijds kennis op te doen van elkaars muziek. Het schrijven van de nummers en het maken van de opnamens vondt plaats in het najaar van 2009 en het voorjaar van 2010

De Gasten
De gasten waar Kasba o.a composities mee heeft gemaakt zijn:
Raj Mohan (India)
Safet Alilovski (Macedonia)
Mohamed Rai (Marokko)
Afrisinia (Ethiopie)
Bad Brya (Nederland)
Cheb Nasr (Belgie)
Abdessamad Errahbi (Marokko)

In totaal zijn 10 nummers gemaakt waarbij zowel de gastartiesten als Kasba hun inbreng hebben gehad. In de toekomst zullen in het kader van dit project nog meerdere samenwerkingen plaatsvinden
Ook zullen naast de optredens met gastartiesten in het voorjaar van 2010 nog andere concerten gepland worden met gastartiesten.

LUISTER HIER NAAR DE COMPOSITIES

(Abdessamad Errahbi, links, was ook gastmuzikant tijdens de show op 27 maart jongstleden in Houten)

De composities en opnamens van "Kasba & Friends" zijn mede mogelijk gemaakt door:

Juli 2009, Kasba maakt leader voor serie "Droomland" van Omroep Brabant

In opdracht van Omroep Brabant hebben de producers en componisten van Kasba een leader gemaakt voor de spraakmakende documentaire over Bossche Marokkaanse jongens die naar Marokko reizen. De leader is gebaseerd op het nummer "Droomland" van Paul de Leeuw en door Kasba bewerkt.

"Bossche Marokkanen op zoek naar hun roots op Omroep Brabant TV 'Droomland' is een serie over de reis van een groep jonge Marokkanen uit Den Bosch naar Marokko. Ze gingen op zoek naar hun roots en zichzelf. Omroep Brabant reisde met hen mee en maakte de zevendelige serie ‘Droomland, tussen Den Bosch en Casablanca’, die vanaf zondag 13 september wordt uitgezonden op Omroep Brabant TV. Vooraf was er in de media heel wat te doen rond deze reis. Waarom moesten de gemeente Den Bosch en de provincie Noord-Brabant deze 'knuffelstage voor criminele Marokkanen' eigenlijk financieren?  De Partij van de Vrijheid van Geert Wilders stelde er zelfs vragen over in de Tweede Kamer. In 'Droomland' is het echte verhaal van deze reis te zien. Hoe verging het deze groep Marokkaanse Bosschenaren, die enkele maanden eerder Marokkaans voetbalkampioen van Nederland werden, in het land van hun voorouders?

De serie werd gemaakt door de eveneens Bossche televisie- en documentairemaker Helmut Boejjen. Droomland wordt vanaf zondagavond 13 september zeven zondagavonden uitgezonden op Omroep Brabant TV.

meer info: http://www.omroepbrabant.nl/?news/123627902/Marokkanen+op+zoek+naar+roots+in+Droomland.aspx

Kasba & friends project
You must have Flash Player installed in order to see this player.